kawan.sahabat.

awk2.. tenkiu sbb clik =)

awk2..tenkiu sbb clik =)

Friday, October 29, 2010

jgn berdukacita kerana berdepan dgn pelbagai kesukaran

salam semua kwn2 :)
hari ni nk share sikit tntang cm ne nk kwl perasaan n kesukaran yg kite hadapi. hidup ni x slalu indah seperti

yg kite harap right ? tp kalu kite asik beduka jer..nothing kite dapat sebernarnya..Kita kene sedar akan nikmat2 daripada kesukaran yg kita hadapi.


  • semua bentuk kesukaran akn menguatkan hati, menghapuskan dosa, hilangkan rasa riak dan melenyapkan rasa sombong.

  • jgn slalu berdukacita krn rasa sedih dan susah hati adalah akar penyakit pelbagai jiwa, penghancur jiwa dan penyebar keraguan dan kebingungan

  • jgn berduka cita kerana kita perlu sedar kita ada AL-QURAN,ADA DOA, ADA SOLAT,ada sedekah dan pelbagai amalan baik yg boleh menghilangkan rasa sedih itu.

  • jika kita d kritik , jgnlah mudah lemah dgn kritikan. jadilah org yg teguh pendirian dan yakinlah bahawa kritikan itu akn mengangkat harga diri anda setara dgn kritikan tersebut

  • berzikirlah kepada ALLAH kerana disitu kita akn menemui ketenangan, kedamaian dan kesenangan hidup

  • fikirlah tentang nikmat2 lain yg ALLAH telah kurniakan kepada kamu. keluargamu,sahabatmu dan kesihatan mu. kenapa masih lg mahu berduka? jadilah dirimu seorang yg bersyukur.

  • igtlah kwn2 , dengan musibah yg kita dapat, maka kita akan tergerak hati untuk berdoa.. indah bukan nikmat d sebalik musibah itu??

  • SEMUA MUSIBAH YG MENIMPA DIRI ANDA ADALAH PENGHAPUS SEGALA DOSA.


sebenarnya aku pn dapat 1 kegagalan mgu ni..sediy la jgk..tp syukur sgt ada kwn2 n family nk bg saport..

n maybe ada slh yg aku da wat tanpa sedar or x sedar..hope kagagalan aku ni akan jd 1 kenangan manis ble aku dpt kejayaan nanti :) insyaallah.

sori ae kalu aku terkasar bahasa, terlebih bicara n terkoya ckp yg bukan2..aku xnk hidup sebagai seorang yg loser...( say no to LOSER! )

hope semangat aku akn pulih jgk t.. :)



failure is the mother of all success

No comments: