kawan.sahabat.

awk2.. tenkiu sbb clik =)

awk2..tenkiu sbb clik =)

Monday, January 31, 2011

ikan keli . sedap tapi..

salam hari isnin
sume org g keje termasuk adik aku yg baru lepas spm
bagun agak lewat sbb x blh solat.
bagun da lapar.
wat sarapan sendiri ( air + nugget )
kat rumah makan ape2 pn mmg best.
itu la nikmat tgl d rumah. 
jam 11.00 am. usha2 peti ais ada ayam n sayur
tp nk masak untuk bape org? aku pn xtahu
kalu sume x balik tgh hari . aku makan sorang.
aku prefer masuk telur jer.( telur + kicap + nasi )
itu da ckup nikmat bg aku.

mak col. mak kata xyah masak jap g mak balik jap bli lauk
mak kesayangan. nape mak x suh aku masak. musykil
mungkin mak riso kepakaran aku dlm memasak da hilang sbb lama x asah bakat
mak ..jgn riso..akak blh je masak seperti dahulu. sedap atau tidak. ermm itu x tahu (~_~)
pukul 12.00 mak balik
bawak lauk ikan keli n danging. erm..aku tatap ikan keli
tringat jnji kat diri sndiri 2 minggu yg lalu. aku da xmau mkn ikan keli
tp demi ibu.. aku makan jgk
hingga ke kepala.. aku ratah dgn sedikit rakus
ikan keli...kau mmg diciptakan begitu..sedap sungguh
hingga saat ini masih aku terbayang kesedapan kau tadi
setiap isi badan mu memberi seribu nikmat
sedap...sedap...kau sedap...sedap tapi.... ;(

goreng saja pn sedap
bakar pn sedap


2tahun yg lalu d matrik pahang
kuliah biologi
lect : ikan keli yg kamu makan kat kafe x bagus. xada khasiat.
ikan keli ni mampu makan ape2 je untuk ymbesaran dia. even %&T^% kat dalam sg pn dia mkn. so, pk b4 kamu mkn iakn keli u 2 ( ayat d olah )
respon aku : xpe la. skrg sume menda x bagus. kfc pn x bagus tp sedap. aku akn tetap makan

hampir setiap tahun,d dapur rumah
aku mintak mak bli ikan keli 
abah : ee.. xsedap ikan keli. abah x sk makan kotor. abah taw la dulu umah abah dekat dgn sungai
respon aku : xpe la.. ape2 pn dia buat, dia ttp sedap

5bulan yg lalu d maktab penang
bilik ejon n izzati
zati : ayah aku x makan ikan keli lepas tsunami hari tu. sbb ayah aku kata ikan keli ni maybe mkn mayat2 org
respon aku : *muke pucat* hu...mengeluh *kmbali senyum* tp ikan keli sedap kan. xpe la, aku harap ikan keli yg aku makan xada isi mayat. hope so.

2minggu yg lalu hostel rambai
entry dr seorang blogger
blogger 1 : ikan keli mampu mkn apa2 untuk tumbesaran. byk pnternak ikan keli sggup bg makn apa2 sahaja pada ikan keli untuk tumbuh besar. ikan keli amat kuat dan tidak memilih dlm pemakanan. kite blh dapat ikan keli dgn harga yg murah
blogger 2 : kat kg aku ada sungai. kat sungai tu byk ikan keli. org kg byk salurkan najis dr tandas @ tmpat pmbuangan sisa2 badan mereka ke dlm sg itu. dgn mata aku sndiri, aku tgk ikan2 keli tu makan najis2 mereka. tp masak mmg sedap kan. hakikatnya?? ( ayat d olah )
respon aku : *mata bergenang* smpai hati tulis g2. aku dah taw hakikat tu. tp slama ni aku biarkn sbb aku sk giler kat ikan keli.tp skrg tidak lg.  setiap kali aku pndang ikan keli, aku akn tringat enrty tu..

kembali ke alam nyata...
ikan keli aku mkn td mmg sedap. aku da buat keputusan kat hostel aku xkn mkn ikan keli. tp kat umah kalu mak masak aku akn makan. sbb aku percaya ikan keli kat tmpat aku ni still segar, ag pn mak yg masak. msti sedap. tp kalu ada sape2 nmpak aku mkn ikan keli kat hostel, jgn salahkan aku. salahkan ikan tu yg sedap sgt.

to ikan keli,
im sorry, entry ni bukan la untuk memburuk2kn nama ko. apetah lagi menghina spises ko. ko mmg sedap xdapat d nafikan. tp salah manusia yg xpndai nk jaga kebersihan sg, n salah manusia yg x ternak ko dgn makanan yg sihat. aku harap ko jgk berubah, jgn la slalu mkn najis + mayat org..huhuhu

3 comments:

Maizatul said...

opah aku anti gler ikan keli. dye siap cengkam tngan aku ble aku nk amek ikan keli.
then aku ckap " pehal opah? kaklong nk mkan nih."
opah aku membalas " toksah mknlah. geli."
"argh da sedap. lapo. xyah nk geli2" haha da kne marah. aku cukup anti org geli ikan keli haha

cik jue said...

ikan keli mmg sedap giler..kdg2 x leh tahan jgk..tp........=(( huhu

sunny said...

tergelak sat bace entri ni..:p

atas selera mendalam kt keli..
skang da jd tauke keli..
bile2 nak mkn..
g sauk sndri..

jd,xrisau keli tu mkn ape kn..v(^_^)/