kawan.sahabat.

awk2.. tenkiu sbb clik =)

awk2..tenkiu sbb clik =)

Tuesday, December 7, 2010

hijrah sudah. harap btul2 hijarh

salam,
salam maal hijrah. nk taw x? cikgu aku dulu slalu pesan setiap hari kite perlu berhijrah. mknanya sentiasa refresh n improve diri kite untuk jd yg lbh baik. jika smalm kite mls, hari ini kite perlu rajin n esok perlu lbh rajin. mlm td aku dah trima dugaan hebat sgt, dugaan mental wat aku keliru dgn diri sndiri. nset pn aku off. jiwa kacau. tp aku sedar skrg.. 2 bkn blh solve masalah aku. wat pe nk lari dari masalah... tibe je rasa diri ni hina sgt. n x tabah langsung. ptg td tgk kat tv pasal insan2 terpilih yg begitu byk kekurangan. tp still blh truskn hidup n ttp bersyukur dgn nikmat tuhan. betapa keldilnya aku. cikgu slalu pesan, kalu Tuhan bg kite ujian n dugaan , makna nya Tuhan masih sygkn kite. xnk kite lalai..erm..betapa lalainya aku slama ni. hingga x sedar sume yg aku ada adalah pinjaman semata-mata. bile Tuhan nk tarik balik, mule lah hidup aku kacau bilau. biasalah manusia ble dah xada bru nk hargai..itulah. aku lah makhluk itu. aku lah manusia.
aku rasa  sume nk hidup yg sempurna n bahagia. nk berada di sisi insan yg kite syg. aku ada 1 matlamat ms aku skol dulu. aku dah jnji dgn diri aku ble masuk umo 20 aku nk bercinta btul2. nk bercinta n kawin dgn org yg aku syg. kalu blh xnk bercinta dgn org laen, n berkawin dgn org laen.. ok..fine..b4 umo 20 thn mmg aku kapel maen2..(^_^) xpe. kecik lg ms 2..hehe.. tp aku sedar sekarang kite sbgai manusia sehebat mana pn kite merancang, Tuhan yg tentukan. penat jgk hari ni aku pujuk diri aku spya diri aku yakin Allah has a better plan for us..
sekarang aku yakin =) tersgt yakin. hey. kami bahagia. jgn pk bkn2..mr right is always right. but im not sure if im  mrs right or mrs wrong. xada pape untuk d banggakan. erm..feel bad =(
nape la ek. jiwa kite cpt je rapuh ble kene dugaan. fail test jpj, sbb jatuh titi hari 2 pn kecewa menonggeng cm hilang anak..huhu...lemah nye lah bile pk balik. big girl kene jd kuat. xleh nangis2 slalu. tp apekan daya people always said " perempuan dan air mata adalah sahabat baik ". dlm bi aku x igt. huhu..hai air mata blh x xmau jd kawan baik ko dah. aku nk jd kawan baik senyuman lak. =) sakit cm ne pn aku nk senyum..
like emo girl said " yeah, im smilling..inside im dying.." cewah..hehe..
xmau lah emo2..kite nk cool2..tp mata manakah yg x pernah menangis? hati yg manakah x pernah kecewa? 
yg penting, the way kite face prob . be patient . sudah sampai masanya nk berubah. x dapat jd terbaik pn at least dah jd sedikit baik. kire hijrah jgk..huhu..semoga Tuhan bg aku jd pmpuan yg tabah. tp 1 je aku xkn brubah. im a good fighter, willing to fight 4 my right. xmau la give up2. x mau la serah saja pada takdir. kejayaan tu xkn datang dari langit kalu kite x usaha.hey, korang sedar x kegagalan buat kite lbh matang. n buat kejayaan yg bakal kite dapat jd lebih manis.la tahzan..
nk taw x.? cikgu jgk slalu pesan." jgn jd cikgu , susah jd cikgu ni"..tp skrg aku in progress jd cikgu.
oleh itu kesimpulannya : x semua kata2 cikgu kite perlu ikut.hoho.

ape makna hijrah bg korang ? 


sehebat manapun kita merancang, TUHAN yg tentukan,

No comments: